Hybrydowe coupe od Hondy

2011-Honda-CR-ZX-09

Niewielkie, zwinne i zrywne autko. Przy tym w rozsądnej cenie. Tak niegdyś reklamować swój model Honda. CRX pasował zarówno do młodego (wiekiem, broń Boże doświadczeniem!) i starszego kierowcy. Obecnie, model pierwszej i drugiej generacji można kupić już za kilka tysięcy złotych. Jednak nie chcę się rozpisywać o używanych autach. Niedawno pojawiły się pogłoski o następcy małego sportowca. Choć CR-ZX może się podobać (wszak to kwestia gustu, a o tym się nie dyskutuje) daleko mu będzie do sławnego poprzednika. Starsze generacje bazowały na pełnoprawnych (spalinowych) Civicach. Obecnie prezentowany model będzie opierał się na hybrydowym modelu Insight. Podobnie będą również jednostki napędowe. Podstawowym silnikiem ma być 1.3 lub 1.5. Jednak motor benzynowy nie będzie osamotniony – ma przecież za kompana jednostkę elektryczną o mocy aż 13 koni mechanicznych. Jeśli do produkcji trafi słabsza jednostka to pojazd uzyska łączną moc w granicach 100 koni mechanicznych. Niepewne są informacje dotyczące już  bardziej konkretnego silnika 1800, gdyż produkcja auta z tak dużą jednostką jest na razie rozważana. Czyżby przestraszyli się że samochód może okazać się ciekawszy od trzydrzwiowego Civica? W każdym razie jeśli wybieracie się na tegoroczne Tokio Motorshow będziecie mieli szansę zaobserwować samochód na żywo. Na razie pozostają tylko zdjęcia…

Dodaj komentarz